dijous, 19 de maig de 2011 1 comentaris

Un article per pensar: Per què llegir contes als nostres fills?

Miro el rellotge més mira't de la casa, el de la cuina i penso que ja ha arribat l'hora d'anar a dormir. 

El meu fill , quan ha escoltat les meves paraules : A dormir!, el primer que fa es anar corrent cap a l'habitació.El primer que penso és,  que bé, avui va de primera, ni ha remugat, de primera!

Mig minut ha passat quan veus de reüll, que es planta davant la porta de la cuina, i amb una careta que estova  qualsevol humà, et diu:

- Mami, que m'expliques el conte del Bad Pat i l'Avia de Tutankamon

El primer que penses, és : Tutankamon ...? a mí ara mateix m'agradaria agafar i anar-me'n cap al vell Egipte, trobar aquesta senyora, i de pas, quedar-m'hi uns dies de vacances, per que m'ensenyes les seves relíquies..

Aterro al cap de breus segons, davant de la porta de la cuina, on el meu fill està clavat amb els peus descalços i la seva joia a les mans.

- Si fill, i tant!... anem cap a l'habitació i te l'explico una estoneta.

- Guai!.... surt un altre vegada el coet, i la Tutankamon sota el braç.

Ja soc al costat del llit, sec a terra, on ell i jo, viatjarem una estona amb aquest ratpenat i els seus desafortunis... 

Ep... si ja dorms!.


A banda de la broma, del petit relat que us he escrit, us transcric un escrit de la Unitat de Cultura Cientifica de la Universitat Autònoma de Madrid, sobre el perquè llegir-los contes.

Un dels aspectes de la tradició d'explicar contes té a veure amb l'estructura dels relats. L'organització habitual de molts dels contes infantils, proporciona una guia bàsica, que permet als infants, apendre i recrear els propis contes amb facilitat, i compondre les seves històries fruit de la pròpia fantasia. Aquestes estructures recurrents faciliten, també, models més generals, que els infants fan serir per organitzar internament, el món i l'experiència que en tenen.

Aquests aspectes han estat analitzats per un equip d'investigador de la UAM, que estudien la incidència que té actualment la lectura de contes, en espais públics. La demanda d'espais que proporcionin activitats lúdiques i educatives, és especialment gran en aquests contextos urbans, i les que generen biblioteques, centres cívics i entitats de lleure municipals o de barri, prenen cada vegada més rellevància. És per això qie figures com la del narrador, el rondallaire o el contacontes, que ofereixen lectures públiques, en diversos formats, també guanyen pes i caràcter de referència en el món educatiu i del lleure infantil.

Submergir-se en el món dels contes és començar a participar en una tradició cultural àmplia i en bona part construïda, que inclou continguts, referents, relats i interpretacions sobre aquests relats. Relats, que conformen un entramat cultural i un patrimoni de tradicions i de folklore concrets.

1 Response to Un article per pensar: Per què llegir contes als nostres fills?

Anònim
23 de maig de 2011 a les 21:32

M'ha agradat molt el conte i la narració del perquè explicar contes als nostres fills.... seguiu així no defalliu Mas Pintat!

Publica un comentari a l'entrada